fbpx

Kjøpsbetingelser

Foretaksinformasjon

3T-Produkter AS

org nr: 917 867 119 MVA

Vestre Rosten 80, 7075 Tiller
www.3tshop.no

  1. Kjøpsavtale:

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos 3Tshop.no

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom 3T-Produkter AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos 3Tshop.no

  1. Partene

Selger:

Firmaopplysninger
Firmanavn: 3T-Produkter AS

Organisasjonsnummer: 917 867 119 MVA
Postadresse: Vestre Rosten 80, 7075 Tiller

Epost: kontakt@3tshop.no eller vårt kontaktskjema

Nettside: www.3tshop.no

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

  1. Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.

Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og ettersende varer som eventuelt kommer på lager innen rimelig tid. Er ikke varen lenger mulig å få tak i vil vi kreditere for manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

Rabattkoder gjelder som hovedregel på alle ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer (unntak kan forekomme, men da er dette opplyst om).

Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

  1. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke 3Tshop.no stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

  1. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris eller prisen er unaturlig lav.

  1. Betaling

Betaling belastes straks ordren er pakket hos oss. Du kan velge mellom 3 trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
  • Klarna Faktura med 14 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på e-post når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.
  • Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.

Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:

Man må være fylt 18 år for å handle.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

Tips: Last ned Klarna-appen. Link: http://bit.ly/klarna-app

  1. Leveringsmetoder

Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

  • Hent varene selv på 3T-Rosten

Bor du i Trondheimsområdet har du mulighet for å hente din vare på 3T-Rosten. Du vil motta en SMS så fort varen er klar til henting på 3T-Rosten. Normalt vil ordren være klar til henting kl. 16:00 dagen etter at du har sendt inn din ordre (sender du inn ordren før kl. 08:00 samme dag vil også varen kunne hentes samme dag etter kl. 16:00. Velger du dette alternativet har du selvsagt gratis frakt.

  • Hent varene selv på 3T-Leangen, 3T-Midtbyen, 3T-Byåsen og 3T-Ranheim

Du kan velge å hente varene på 3T-Leangen eller 3T-Midtbyen (Trondheim). Bestill senest torsdag kl. 08:00 for at din pakke blir levert fredag samme uke. Bestillinger etter dette vil bli levert påfølgende fredag. Du vil motta en SMS så fort varen er klar til henting på valgt senter. Velger du dette alternativet har du selvsagt gratis frakt.

  • Fri frakt på bestillinger over 1000 kr

Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. Metodene vi benytter er «Pakke i postkassen» eller «Klimanøytral Servicepakke». Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • 79 kr i frakt på bestillinger under 1000 kr

Dette alternativet har en pris på 79 kr. Her velger vi en anbefalt leveringsmetode for deg.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • Hjemlevering med sporing

Dette er en sporingspakke som blir levert hjem på døren til deg. Du mottar en SMS fra postmannen når sendingen er på vei og de ringer 30 til 60 minutter før de kommer. Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom kl. 17:00 og 21:00. Om du ikke er hjemme på leveringstidspunkt, blir pakken din levert til nærmeste postkontor. Velger du dette alternativet faller fri frakt bort og du betaler en fastpris på 169 kr.

Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • Volumvektavgift

Vi har noen få produkter i nettbutikken hvor det vil tilkomme en avgift (pga høy vekt eller stort volum). Det står tydelig beskrevet på produktene dette gjelder. Denne avgiften vil gjelde selv om du handler for over 1000 kr.

  1. Hvem har risikoen?

Risikoen for varen går over på kjøper når den, eller deres representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

  1. Angrerett

Hos 3Tshop.no har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.

Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på 89kr. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

Undertøy kan ikke byttes/returneres og badedrakt og bikiniunderdeler byttes kun når forseglingen ikke er brutt. Sports-BH kan returneres, men ved retur må den være uten deodorantflekker/sminke/lukt.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 21 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Ubrukte varer

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, hår, sminke eller merker/flekker. Sko kan derfor ikke testes utendørs/på trening hvis du skal returnere dem.

Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

Brukte varer

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. Elektronikk betraktes som brukt hvis emballasjen er åpnet, dette gjelder også pulsklokker. Skoesker skal være hele. Du kan ikke benytte skoesken som eneste returemballasje, da vil varen bli ansett som brukt. Returner derfor sko innpakket i egnet returemballasje.

Bytte og Retur

Hos oss har vi gratis bytte. Du bestemmer selv hvordan du ønsker å sende pakken, men vi anbefaler å bruke returetiketten. Det koster 89 kr å returnere med returetiketten, dette beløpet trekker vi fra det beløpet som skal betales tilbake. Velger du å bytte varen din, er retur gratis hos oss. Når vi har behandlet returen din (dette tar vanligvis 1-3 uker) vil du få en e-post fra oss. Varen blir da slettet fra din faktura, eller så vil Klarna ta kontakt for tilbakebetaling (det tar vanligvis 1-3 uker etter returen er behandlet). For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du selv ta kontakt med Klarna eller logg inn på www.klarna.no.

SLIK BYTTER DU VAREN DIN (dette er en gratis tjeneste)

  1. Legg inn ny bestilling i nettbutikken på den varen du ønsker å bytte til og skriv ned det nye ordrenummeret som du får på e-post etter bestillingen er fullført, på returskjemaet. Mangler du returskjema kan du laste det ned HER!
  2. Fyll ut resten av returskjemaet og kryss av for ”bytte” i returårsak.
  3. Gå inn på www.posten.no/retur, skriv inn koden: TPRO-44988. Fyll inn avsender info på returseddelen øverst på returskjemaet.
  4. Fest returetiketten godt synlig på pakken. Returetiketten er en del av returskjemaet og klippes av. Mangler du returskjema kan du laste det ned HER!
  5. Lever den til nærmeste postkontor.

Vi tilbyr GRATIS bytte dersom du følger denne veiledningen. Hvis du ønsker å bytte størrelse på en vare som du har kjøpt på salg/rabatt og som nå har en høyere pris, sender du e-post til kontakt@3tshop.no med ordrenummeret på din nye bestilling så kan vi gå inn å justere prisen manuelt slik at du får samme tilbudspris på ditt størrelsesbytte.

SLIK RETURNERER DU VAREN DIN (dette koster 89 kr)

  1. Gå inn på www.posten.no/retur, skriv inn koden: TPRO-44988. Fyll inn avsender info på returseddelen øverst på returskjemaet.
  2. Fyll ut returskjemaet og kryss av for “RETUR”.
  3. Pakk inn varen(e), legg ved returskjemaet og tape returetiketten du fikk med i pakken utenpå den pakken du skal sende tilbake.
  4. Lever pakken til ditt nærmeste postkontor.

Gå aldri glipp av en betaling! Last ned Klarna-appen og få full oversikt over alle dine kjøp. Få beskjed når det er på tide å betale, og betal faktura med ett klikk. Klarna kundeservice er tilgjengelig 24/7. http://bit.ly/klarna-app

  1. Levering og forsinkelse

Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos 3Tshop.no eller Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

Dersom du ønsker å avbestille varene kan du sende en mail til kontakt@3tshop.no Vi vil kansellere din ordre så fremt den ikke er kommet for langt i pakkeprosessen. Har den det, har vi dessverre ikke mulighet for å stanse ordren. Men du kan selvfølgelig returnere ordren så fort du har mottatt den.

  1. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye, ikke til egnet bruk eller du ikke har fulgt anbefalt vaskeanvisning, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis nok for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling, samt en link sendes i sendingsbekreftelsen. Mangler du returskjema kan du laste det ned HER!

Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

  1. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

  • Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
  • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
  • Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
  • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
  • Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster 3Tshop.no kjøper med et gebyr, dvs. retur- og ekspedisjonskostnader (199 kr) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
  1. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

Les mer på

www.forbrukerombudet.no  
www.forbrukerportalen.no
www.lovdata.no  

  1. Personopplysninger

3Tshop.no behandler personopplysninger ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Kortinformasjon

Når du handler hos 3Tshop.no blir betalingen behandlet av Klarna, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

  1. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

  1. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

Please, add your first item to the wishlist

Ønskeliste