Kjøpsbetingelser
Kjøpsbetingelser
1. Avtalen
Les gjennom og gjør deg kjent med våre kjøpsbetingelser for netthandel på 3tshop.no.
3tshop.no eies og drives av 3T-Produkter AS, registrert i Brønnøysundregisteret med organisasjonsnummer 917 867 119 MVA, Vestre Rosten 80, 7075 Tiller, Norge.
Du kan kontakte 3tshop.no på e-post: kontakt@3tshop.no
Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for kjøp av varer på 3tshop.no til levering i Norge, men ikke Svalbard. Når du har gjort en bestilling hos oss, mottar du en ordrebekreftelse pr e-post fra oss. Bestillingen din er da juridisk bindende. 3Tshop.no har mulighet for å kansellere din ordre som følger av tekniske problemer, skrive- eller tastefeil, prisfeil og lignende.
2. Partene
Selger:
Se firmaopplysninger i punkt 1
Kjøper:
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i dette skrivet som kjøper/kjøperen
3. Pris
Alle priser i nettbutikken er inkludert merverdiavgift og oppgitt i norske kroner. Vi har ingen skjulte kostnader. Prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket er inkludert merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike kostnadene er spesifisert i kassen.
Vi tar forbehold om prisfeil på våre produkter og forbeholder oss retten til å kansellere en ordre hvis prisen åpenbart er feil.
Tilbudene vi fører gjelder så langt lageret rekker og i det tidsrommet vi har informert om i vår markedsføring. Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdningen vår. Dersom vi ikke har varen på lager, vil vi kreditere varen på din ordre og gi deg beskjed om dette.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer hvis annet ikke er oppgitt. Hvis rabattkoden er gitt deg personlig, forbeholder vi oss retten til å avvise ordren dersom vi mistenker misbruk av rabattkoden brukt av annen person. Det er kun mulig å benytte en rabattkode pr ordre.
Ved tilbud som stiller spesielle krav for å oppnå tilbudet, må alle krav være oppfylt. Returnerer du en vare som gjør at kravet ikke lenger opprettholdes, vil tilbudet frafalle og vi vil belaste deg ordinær pris på beholdt vare.
4. Produkter
Vår størrelsesanbefaling er veiledende basert på erfaringer. Dersom produktet du har bestilt, skulle vise seg å ikke å passe, står ikke 3tshop.no ansvarlig for valg av størrelse.
Produktbildene som er vist i nettbutikken kan avvike fra produktets faktiske utseende. Vi etterstreber å vise produktene i så korrekt farge og passform som mulig.
5. Betaling
Betaling belastes straks ordren er pakket hos oss. Du kan velge mellom 4 trygge og sikre betalingsmetoder;
- Vipps: Du kan enkelt betale med Vipps hos oss. Kjøpesummen reserveres straks du sender inn din ordre. Kjøpesummen trekkes i det vi sender din ordre. Har du krav på penger tilbake
fra oss, returneres pengene til det kortet som er koblet opp mot din Vippskonto. Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 22 48 28 00 (mandag til fredag 08 - 23, lørdag 10-18 og søndag 11-19) - Kortbetaling : Vi tilbyr kortbetaling gjennom Klarna. Benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, reserveres kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort. Kjøpesummen trekkes straks bestillingen er sendt fra oss.
- Klarna faktura med 30 dagers betalingsfrist: Velger du å betale med faktura mottar du faktura på e-post når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager.
- Klarna delbetaling eller konto: dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:
Man må være fylt 18 år for å handle. Du må registrere bestillingen på en adressen som er oppført på deg i folkeregisteret.
Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no
Tips: Last ned Klarna-appen. Link for iOS: http://bit.ly/klarna-app. Link for Android: https://bit.ly/3VBxLsL
6. Leveringsmetoder
Vi har gratis frakt på ordre over 1000 kr.
Klikk og hent i Trondheim
Bor du i Trondheim kan du nå hente pakken din i resepsjonen på ditt nærmeste 3T-senter. Du vil få en SMS når varen din er klar for henting, enklere blir det ikke!
Hent varene selv på 3T-Rosten (alle dager mellom kl. 16:00-21:00)
Bor du i Trondheimsområdet har du mulighet til å hente din vare på 3T-Rosten. Du vil motta en SMS så fort varen er klar til henting. Normalt vil ordren være klar til henting på 3T-Rosten kl. 16:00 dagen etter at du har sendt inn din ordre (sender du inn ordren før kl. 08:00 samme dag vil også varen kunne hentes samme dag etter kl. 16:00). Velger du dette alternativet har du selvsagt gratis frakt.
Hent varene selv på 3T-Leangen, 3T-Midtbyen, 3T-Byåsen, 3T-Ranheim, 3T-Melhus, 3T Fossegrenda, 3T-Ilsvika, 3T-Sluppen, 3T-Solsiden, og 3T-Saupstad (hver torsdag etter kl. 16.00).
Du kan velge å hente varene på utvalgte 3T-senter (Trondheim). Bestill senest onsdag kl. 08:00 for at din pakke blir levert torsdag samme uke. Bestillinger etter dette vil bli levert påfølgende torsdag. Du vil motta en SMS så fort varen er klar til henting på valgt senter. Velger du dette alternativet har du selvsagt gratis frakt.
«Gratis frakt, vi velger sendingsmetode» på ordre over 1000 kr
Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. Metodene vi benytter er «Pakke i postkassen» eller «Pakke til hentested». Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS. Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
«Pakke til hentested» 89 kr
Dette alternativet har en pris på 89 kr. Velger du dette alternativet vil pakken din bli sendt til nærmeste hentested. Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
«Pakke i postkassen» 89 kr
Dette alternativet har en pris på 89 kr. Velger du dette alternativet vil pakken din bli sendt til din postkasse(forutsatt at den er liten nok til å få plass). Kan ikke pakken leveres i postkassen, vil den bli levert til nærmeste hentested. Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
Volumvektavgift
Vi har noen få produkter i nettbutikken hvor det vil tilkomme en avgift (pga høy vekt eller stort volum). Det står tydelig beskrevet på produktene dette gjelder. Denne avgiften vil gjelde selv om du handler for over 1000 kr.
Spor pakken min
Link til sporing av pakken din finner du i mailen du får fra oss når vi har sendt din odre.
7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når h*n, eller h*nnes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 5. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.
8. Angrerett
Hos 3Tshop.no har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.
Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på 99 kr. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Undertøy kan ikke byttes/returneres og badedrakt og bikiniunderdeler byttes kun når forseglingen ikke er brutt. Sports-BH kan returneres, men ved retur må den være uten
deodorantflekker/sminke/lukt. Drikkeflasker kan ikke returneres av hygieniske hennsyn.
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 21 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no
Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.
Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, hår, sminke eller merker/flekker. Sko kan derfor ikke testes utendørs/på trening hvis du skal returnere dem.
Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.
Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. Elektronikk betraktes som brukt hvis emballasjen er åpnet, dette gjelder også pulsklokker. Skoesker skal være hele. Du kan ikke benytte skoesken som eneste returemballasje, da vil varen bli ansett som brukt. Returner derfor sko innpakket i egnet returemballasje.
9. Levering og forsinkelse
Rask levering har høy prioritet hos 3tshop.no. Vi etterstreber dette så godt det lar seg gjøre og leverer de fleste pakker innen 1-4 virkedager. Avvik fra dette kan forekomme.
Vi tar forbehold om forsinkelser under stor pågang på nettbutikken og eller Bring. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.
Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.
Hvis du har mottatt en SMS om at pakken er levert i din postkasse/på døren og pakken ikke er der er det viktig at du kontakter oss umiddelbart slik at vi får etterlyst pakken med det samme. Det samme gjelder om du har mottatt bare deler av din ordre, om det ikke gis beskjed umiddelbart vil pakken ansees mottatt i sin helhet etter at Bring har varslet om at pakken er utlevert.
10. Reklamasjon og frist for å melde krav
Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye, ikke til egnet bruk eller du ikke har fulgt anbefalt vaskeanvisning, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis nok for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling, samt en link sendes i sendingsbekreftelsen.
Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
11. Selgers rettigheter ved mislighold fra kjøper
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
- Oppfyllelse:
Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
- Heving:
Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
- Erstatning:
Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens §
46.
- Renter:
Ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
- Gebyr:
Ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster 3Tshop.no kjøper med et gebyr, dvs. retur- og ekspedisjonskostnader (199 kr) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.
12. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
Les mer på
13. Personopplysninger
3Tshop.no behandler personopplysninger ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
Kortinformasjon
Når du handler hos 3Tshop.no blir betalingen behandlet av Klarna, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
14. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
15. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.