Retur og reklamasjon
Øvrige returregler
Hos 3Tshop.no har du 30 dagers bytte/returrett på ubrukte varer. For å benytte deg av dette, er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden. Returneres ordren pr post, belastes kunden 99 kr i fraktkostnader. Returnerer du ordren til et av våre 3T-senter i Trondheim, Stjørdal eller Melhus, er dette gratis (vi har dessverre ikke retur via senter for våre senter på Steinkjer, Levanger og Orkanger pr. dags dato. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Undertøy kan ikke byttes/returneres, og badedrakt og bikiniunderdeler byttes kun når forseglingen ikke er brutt. Av hygeniske årsaker er det ingen returrett på munnbind og drikkeflasker. Sports-BH kan returneres, men ved retur må den være uten deodorantflekker/sminke/lukt.
Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet innen 21 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Vi trekker fra eventuelle returkostnader og porto ved utsendelse. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp. Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no.
Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.
Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, hår, sminke eller merker/flekker. Sko kan derfor ikke testes utendørs/på trening hvis du skal returnere dem. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.
Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. Elektronikk betraktes som brukt hvis emballasjen er åpnet. Skoesker skal være hele. Du kan ikke benytte skoesken som eneste returemballasje, da vil varen bli ansett som brukt. Returner derfor sko innpakket i egnet returemballasje.
Jeg ønsker å gjøre en reklamasjon
Hvis det er en mangel/feil med varen, har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette, slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet. Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye, ikke til egnet bruk eller du ikke har fulgt anbefalt vaskeanvisning, faller reklamasjonsretten på 2 år bort. Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om situasjoner hvor varen er utsolgt. Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis nok for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager. Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling, samt en link sendes i sendingsbekreftelsen. Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no. På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
Hvordan gjør jeg en retur?
SLIK RETURNERER DU EN VARE:
- Fyll ut returskjemaet som fulgte pakken din.
- Pakk inn varen(e), legg ved returskjemaet og fest returetiketten du fikk sammen med varene dine, utenpå pakken du skal sende tilbake.
- Hentet du pakken din på et 3T-Senter, leverer du returen på et 3t-senter. Det er ikke mulig å levere returer på 3T-senter ved 3T-Steinkjer, 3T-Levanger og 3T-Orkanger.
- Har du hentet pakken din på et postkontor, leverer du pakken til ditt nærmeste postkontor. Dette koster 99 kr og vil trekkes fra på beløpet du får tilbakebetalt. Bor du i Trondheim, Stjørdal eller Melhus og har hentet pakken på et postkontor, kan du levere returen gratis på et 3T-senter.