fbpx

Levering, frakt og retur

KLIKK & HENT I TRONDHEIM
Bor du i Trondheim kan du nå hente pakken din i resepsjonen på ditt nærmeste 3T-senter. Du vil få en SMS når varen din er klar for henting, enklere blir det ikke!

Leveringsmetoder
Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

  • Hent varene selv på 3T-Rosten (alle dager mellom kl. 16:00-21:00)

Bor du i Trondheimsområdet har du mulighet for å hente din vare på 3T-Rosten. Du vil motta en SMS så fort varen er klar til henting på 3T-Rosten. Normalt vil ordren være klar til henting på 3T-Rosten kl. 16:00 dagen etter at du har sendt inn din ordre (sender du inn ordren før kl. 08:00 samme dag vil også varen kunne hentes samme dag etter kl. 16:00). Velger du dette alternativet har du selvsagt gratis frakt.

  • Hent varene selv på 3T-Leangen, 3T-Midtbyen, 3T-Byåsen, 3T-Ranheim, 3T-Melhus, 3T-Fossegrenda, 3T-Ilsvika, 3T-Sluppen, 3T-Solsiden og 3T-Saupstad

Du kan velge å hente varene på utvalgte 3T-senter (Trondheim). Bestill senest onsdag kl. 08:00 for at din pakke blir levert torsdag samme uke. Bestillinger etter dette vil bli levert påfølgende torsdag. Du vil motta en SMS så fort varen er klar til henting på valgt senter. Velger du dette alternativet har du selvsagt gratis frakt.

  • Fri frakt på bestillinger over 1000 kr

Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. Metodene vi benytter er «Pakke i postkassen» eller «Klimanøytral Servicepakke». Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS.Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • 89 kr i frakt på bestillinger under 1000 kr

Dette alternativet har en pris på 89 kr. Her velger vi en anbefalt leveringsmetode for deg.Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • Hjemlevering med sporing

Dette er en sporingspakke som blir levert hjem på døren til deg. Du mottar en SMS fra postmannen når sendingen er på vei og de ringer 30 til 60 minutter før de kommer. Levering på døren gjelder mandag til fredag mellom kl. 17:00 og 21:00. Om du ikke er hjemme på leveringstidspunkt, blir pakken din levert til nærmeste postkontor. Velger du dette alternativet faller fri frakt bort og du betaler en fastpris på 200 kr.Normal leveringstid: 1-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

  • Volumvektavgift

Vi har noen få produkter i nettbutikken hvor det vil tilkomme en avgift (pga høy vekt eller stort volum). Det står tydelig beskrevet på produktene dette gjelder. Denne avgiften vil gjelde selv om du handler for over 1000 kr.

  1. Hvem har risikoen?

Risikoen for varen går over på kjøper når den, eller deres representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

  1. Angrerett

Hos 3Tshop.no har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden. Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på 99 kr. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder. Undertøy kan ikke byttes/returneres og badedrakt og bikiniunderdeler byttes kun når forseglingen ikke er brutt. Munnbind og drikkeflasker returneres ikke. Sports-BH kan returneres, men ved retur må den være uten deodorantflekker/sminke/lukt.Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 21 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.noVi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

Ubrukte varer

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, hår, sminke eller merker/flekker. Sko kan derfor ikke testes utendørs/på trening hvis du skal returnere dem.Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

Brukte varer

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling. Elektronikk betraktes som brukt hvis emballasjen er åpnet, dette gjelder også pulsklokker. Skoesker skal være hele. Du kan ikke benytte skoesken som eneste returemballasje, da vil varen bli ansett som brukt. Returner derfor sko innpakket i egnet returemballasje.

Bytte og Retur

Last ned returskjema 3Tshop.no 2021





Hos oss har vi gratis bytte. Du bestemmer selv hvordan du ønsker å sende pakken, men vi anbefaler å bruke returetiketten. Det koster 99 kr å returnere med returetiketten, dette beløpet trekker vi fra det beløpet som skal betales tilbake. Velger du å bytte varen din, er retur gratis hos oss. Når vi har behandlet returen din (dette tar vanligvis 1-3 uker) vil du få en e-post fra oss. Varen blir da slettet fra din faktura, eller så vil Klarna ta kontakt for tilbakebetaling (det tar vanligvis 1-3 uker etter returen er behandlet). For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du selv ta kontakt med Klarna eller logg inn på www.klarna.no.


SLIK RETURNERER DU VAREN DIN  (99 kr)

    1. Gå inn på www.posten.no/retur, skriv inn koden: 3Treturliten, eller 3Treturstor,
      Kriteriene for de ulike kodene er:
      3Treturliten: for pakker under 5 kg og summen av høyde, lengde og bredde er under 90 cm
      3Treturstor: for pakker over 5 kg og/ eller summen av høyde, lengde og bredde er over 90 cm.
      Så validerer du retur-ID og fyller inn avsenderinfo. Da får du en portokode.
      Skriv inn denne portokoden på returetiketten på side 1.
    2. Fyll ut returskjemaet og kryss av for “RETUR”.
    3. Pakk inn varen(e), legg ved returskjemaet og tape returetiketten du fikk med i pakken utenpå den pakken du skal sende tilbake.
    4. Lever pakken til ditt nærmeste postkontor.

SLIK BYTTER DU VAREN DIN (dette er en gratis tjeneste)

  1. Legg inn ny bestilling i nettbutikken på den varen du ønsker å bytte til og skriv ned det nye ordrenummeret som du får på e-post etter bestillingen er fullført, på returskjemaet.
  2. Fyll ut resten av returskjemaet og kryss av for ”bytte” i returårsak.
  3. Gå inn på www.posten.no/retur, skriv inn koden: 3Treturliten, eller 3Treturstor,
    Kriteriene for de ulike kodene er:
    3Treturliten: for pakker under 5 kg og summen av høyde, lengde og bredde er under 90 cm
    3Treturstor: for pakker over 5 kg og/ eller summen av høyde, lengde og bredde er over 90 cm.
    Så validerer du retur-ID og fyller inn avsenderinfo. Da får du en portokode.
    Skriv inn denne portokoden på returetiketten på side 1.
  4. Fest returetiketten godt synlig på pakken. Returetiketten er en del av returskjemaet og klippes av. Mangler du returskjema kan du laste det ned fra denne siden.
  5. Lever den til nærmeste postkontor.

Vi tilbyr GRATIS bytte dersom du følger denne veiledningen. Hvis du ønsker å bytte størrelse på en vare som du har kjøpt på salg/rabatt og som nå har en høyere pris, sender du e-post til kontakt@3tshop.no med ordrenummeret på din nye bestilling så kan vi gå inn å justere prisen manuelt slik at du får samme tilbudspris på ditt størrelsesbytte.SLIK RETURNERER DU VAREN DIN (dette koster 89 kr)Gå aldri glipp av en betaling! Last ned Klarna-appen og få full oversikt over alle dine kjøp. Få beskjed når det er på tide å betale, og betal faktura med ett klikk. Klarna kundeservice er tilgjengelig 24/7. http://bit.ly/klarna-app

  1. Levering og forsinkelse

Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos 3Tshop.no eller Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.Dersom du ønsker å avbestille varene kan du sende en mail til kontakt@3tshop.no Vi vil kansellere din ordre så fremt den ikke er kommet for langt i pakkeprosessen. Har den det, har vi dessverre ikke mulighet for å stanse ordren. Men du kan selvfølgelig returnere ordren så fort du har mottatt den.

  1. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet. Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye, ikke til egnet bruk eller du ikke har fulgt anbefalt vaskeanvisning, faller reklamasjonsretten på 2 år bort. Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare, gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om situasjoner hvor varen er utsolgt.Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis nok for oss om at varen er handlet i vår butikk.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker fra du har sendt varen i retur. Returskjema vedlegges fysisk i din bestilling, samt en link sendes i sendingsbekreftelsen. Mangler du returskjema kan du laste det ned ved å trykk på knappen «Last ned returskjema». Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.noPå samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

 

Please, add your first item to the wishlist

Ønskeliste